Схоже, що генеральний секретар НАТО Йенс Столтенберг - останній міжнародний лідер, який долучився до фан-клубу українських гігантських вантажних літаків Антонов. «Я бачив ці літаки. Вони величезні. Вони володіють надзвичайною силою», - зауважив він раніше на цьому тижні.
![]() |
Літак Ан-225 "Мрія" вилітає з аеродрому під Києвом. 11 квітня 2020 р. REUTERS/Gleb Garanich |
Коментарі лідера НАТО стали відповіддю на суттєву роль, яку в даний час відіграють українські літаки Антонов в доставці медикаментів з Китаю в країни-члени НАТО в рамках боротьби з пандемією коронавіруса. За словами Столтенберга, ця співпраця в сфері авіаперевезень стала прикладом тісної співпраці між НАТО і Україною.
Український флот колосальних вантажних літаків Антонов, безумовно, добре привертає увагу. Флагманський літак флоту, Ан-225 «Мрія», є найбільшим транспортним літаком у світі і притягує погляди, де б він не з'явився , з його високою конструкцією, розмахом крила 89 метрів і 32 колесами.
Коли 15 квітня Ан-225 приземлився у Варшавському аеропорту Шопена з 100 тоннами медичного обладнання з Китаю, десятки тисяч глядачів налаштувалися на пряму онлайн трансляцію прибуття літака. Україна рідко користується успіхами "м'якої сили" в таких масштабах.
Залучення показового прикладу Антонова, Ан-225, - це завжди надійний спосіб викликати інтерес у суспільстві, але це лише частина значно ширшої ролі України щодо доставки вантажів у відповідь на глобальну коронавірусну кризу. Кілька невеликих літаків Ан-124 класу «Руслан» трохи меншого розміру, але все ще надзвичайно великих, також беруть участь в поставках в рамках подальшої участі України в програмі «Тимчасове рішення щодо стратегічних повітряних перевезень» (SALIS) на підтримку повітряних перевезень НАТО і Європейського союзу. Україна бере участь в SALIS вже кілька років і підписала новий трирічний контракт в січні 2019 року, в рамках якого участь країни триватиме до кінця грудня 2021 року.
Нинішня криза з коронавірусом надала Антонову те, що можна охарактеризувати тільки як прекрасну можливість продемонструвати свою цінність українським міжнародним партнерам. В останні тижні літаки Ан-124 вже доставили терміново необхідні медикаменти з Китаю в Чеську Республіку, Словаччину, Польщу і Францію, а також ведуться подальші місії з доставки до Польщі і Німеччини. Ця участь допомагає Україні підкреслити значення країни для НАТО як стратегічного партнера.
Час проведення цієї демонстрації дуже зручний з української точки зору. Протягом останніх шести років гібридної війни з Росією Україна в значній мірі спиралася на постійну підтримку міжнародних партнерів країни в якості противаги Кремлю. Роль літаків Антонова в боротьбі з пандемією коронавіруса тепер дозволяє Україні показати, що вона також здатна зробити істотний внесок в євроатлантичну безпеку. Дійсно, можна стверджувати, що небагато інших країн, які не є членами, зробили такий вражаючий внесок в операції НАТО в останні роки.
Важливо відзначити, що Антонов не виконує цю роботу через почуття солідарності або доброї волі. Навпаки, участь України в програмі SALIS здійснюється на комерційній основі. Однак це не применшує її значення як показника важливості України як країни-партнера. Навпаки, це комерційне партнерство підкреслює матеріальні вигоди для України від тісніших зв'язків з НАТО і ЄС в той час, коли країна стикається з серйозними фінансовими проблемами.
Скептики цілком можуть стверджувати, що надання платних послуг з доставки Антоновим мало що дає для прямої вигоди українського національного огляду на міжнародній арені. Цей скептицизм не враховує важливість для бренду України асоціацій з таким позитивним висвітленням.
Також для країн, жодним чином, не є винятковим підвищення власного іміджу за рахунок популярності окремих компаній. Наприклад, Фінляндія змогла значно зміцнити свій національний бренд на міжнародній арені за допомогою конкретних фінських компаній, таких як Nokia та Angry Birds. Немає жодних причин, чому Антонов не може виконувати ту саму функцію для України.
Участь української авіації в зусиллях по боротьбі з пандемією коронавируса є хорошим приводом для того, щоб кинути виклик домінуючим і в значній мірі негативним розповідям, що оточують країну. Замість того, щоб здаватися вічною жертвою, яка завжди потребує допомоги і захисту, це дозволяє Україні представляти себе як передбачуваного і компетентного партнера, який більш ніж здатний внести вклад в трансатлантичну безпеку.
Це також служить для протидії заяв противників євроатлантичної інтеграції про те, що Україні нічого запропонувати західному світу, і вона може займатися лише благодійністю. Насправді, величезні і неймовірно вражаючі літаки Антонова є лише одним із привабливих аспектів тієї значної користі, яку Україна може запропонувати євроатлантичній спільноті.
Джерело: https://www.atlanticcouncil.org
Автор: Alyona Getmanchuk
Немає коментарів:
Дописати коментар